15 Mart 2014 Cumartesi

İçli Köfte

İçli köfteyi o kadar çok severimki,ama bi türlü yapmaya cesaret edememiştim hem zor hemde beceremem diye düşünüyordum.Ama gerçektende bi insan bişeyi gerçekten yapmak istiyorsan,kesinlikle yapıyor,bazılarınız belkide onda ne var yada o kadarda zor değil diyor olabilirsiniz içinizden ama ben şimdiye kadar içli köfteyi sadece yiyen biriydim.ilk defa yapan biriyim artık:)) Neyseki korktuğum kadar olmadı ve ev halkından tam not aldım:)) Gerçektende tadı çok güzel oldu.Tabiki bu arada denemelik yaptığım için az miktarlarda yaptım ölçülerim ona göredir.Gelelim Bu güzl lezzetin tarifine:))
İçli Köfte

İlk önce bulguru sıcak su ile üzerini çok az su geçecek kadar ıslattım ve ardından streç ile iyice kapatarak 10 dk beklektim.
Suyunu çekmiş ve yumuşamış bulgura,irmik,yumurta,un ve tuz koyarak yoğurmaya başladım biraz yoğurduktan sonra,salça,reyhan,pulbiber ve çok azda karabiber ekliyerek tekrar yoğurmaya başladım.Bu arada sizlere hamurun olmuş halini çekmeyi unutmuşum,neyse hamuru 40-45 dk kadar aralıklarla yada dilerseniz devamlı yoğurun yanlız arada elini bir tasa çok az sıcak su koyup ona batırırsanız dahada rahat yoğursunuz elinize yapışmasını önlemiş olursunuz.

Diğer tarafta kıymayı bir tencerede iyice kendi suyunu çekinceye kadar kavurun,ve margarini,sıvıyağı ve küçük doğranmış soğanıda ekliyerek iyice hepsini kavurun,kavrulan kıymaya salça,ve baharatları ekliyerek çok az daha pişirdikten sonra ocağın altını kapatarak iyice soğumaya bırakın için çok olması gerek.Dilerseniz içi bi gece önceden yapıp buzlukta bekletebilirsiniz,Ben içe ceviz koymadım çocuklarım yemediği için siz isterseniz koyabilirsiniz kavurduktan sonra en son.


İyice yoğrulup artık macun kıvamına gelen hamurdan cevizden biraz daha büyüklükte parçalar kopararak arada elinizi ıslatarak baş parmağınızla ortasına bastırdıktan sonra iyice yanlardan alttan yukarı doğru açarak çukur yapın ve içine iç malzemeden kapatma payı bırakıcak şekilde doldurun ve 
Şu şekilde kapatın ve geniş bi yere dizin arada elinizi ıslatmayı unutmayın.
Hepsi bittikten sonra bir tencereye su doldurun ve ocağın altını yakın tuzda ekliyerek kaynamaya bırakın,kaynayan suya 

Yavaşça atarak suyun yüzüne çıktıktan 2-3 dk kadar sonra alın yani yaklaşık 10-11 dk pişirin ve kevgir yardımıyla alarak servis edin.Afiyet bal şeker olsun..:)))

TABİKİ MALZEMELER :
Hamuru İçin :
1,5 Su bardağı köftelik ince bulgur
yarım su bardağı irmik
yarım su bardağı un
1 yumurta
1 yemek kaşığı domates salçası
1 yemek kaşığı biber salçası
1 çay k.reyhan
1 çay kaşığı pulbiber
ve bir tatlı kaşığı tuz
İÇİ İÇİN:
250 grm kıyma
1 soğan
1 yemek kaşığı margarin
2 yemek kaşığı sıvıyağ
1 yemek kaşığı domates salçası
karabiber,pulbiber ve tuz

4 yorum:

  1. Oyyy oyy oyyy çok severim kiiiii :) Canım ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende bayılırım ve yapabildiğim için çook mutluyum artık istediğimde yiyebilicem :)) Teşekkürler pembe tatlar...

      Sil
  2. Elinize sağlık şu içli köfteye bayılırım ama hiç cesaret edemedim yapmaya sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. Teşekkür ederim özgen hanım :)) bende öyleydim ama insan isterse herşeyi yapıyo :))

    YanıtlaSil