4 Ekim 2013 Cuma

Kapuska





 Eveet artık sonbahar geldi derken bugün tam bir kış havası var dışarda.Kış ın sebzelerinden biride lahana aldım ve uzun zamandır kapuska istiyodu canım onu yapim dedim,belkide içimizde bi çoğumuz sevmeyiz kapuskayı ama tam tarifine göre yaparsak özelliklede hafif acılı inanın çok lezzetli bi yemek şimdi gelelim TARİFİMİZE
Yarım lahana
1 soğan
3-4 yemek kaşığı sıvıyağ( bu yemek bol yağ ve salçalı çok daha lezzetli oluyo)
2 yemek kaşığı salça
tuz,karabiber(isteğe göre)
ve en son çok az su ( zaten lahananın kend suyu var eğer çok susuz olursa biraz eklersiniz 1 bardaktan çok daha az olarak,Lahanaları küçük küçük doğrayın soğanı tencerede kavurun ve salçayı ekleyip biraz kaynatın eğer etli yada kıymalı yapmak isterseniz soğan kavrulduktan sonra kıymayı sonra salçayı koyucaksınız.Salçada kaynayınca karabiber tuzunu ekleyip lahanalarıda koyun ve iyice kendini suyunu çekip pişene kadar orta ateşte pişirin.arada karıştırın iyice pişince baktınızki suyu size az geldi biraz su ekleyebilrsiniz.Afiyet olsun

11 yorum:

  1. Çok severim zamanı gelmiş özlemişim,ellerinize sağlık nefis görünüyor....Sevgilerimle ....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşşekürler çizel hanım sevgiler:))

      Sil
  2. İyi ki paylaştınız da aklıma geldi. Turşu için lahana almıştım bugün ama kapuska yapmaya karar verdim. Rahmetli annem için kabuğuyla sarımsak atardı, bir de sumak serperdik. Kapuskanız çok güzel gözüküyor ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah rahmet eylesin ilhan bey teşekkürler.Şimdiden afiyet olsun...

      Sil
  3. eline saglık canım aklıma düşürdün çok severim hemen yapmak lazım ben içine bulgur koyuyorum safiye acar tok

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bulgurda koyan var ama ben kapuskayı sade seviyorum teşekkürler safiye hanım sevgiler :)

      Sil
  4. Teşekkürler selda hanım bndende sevgiler :))

    YanıtlaSil
  5. offff rahmetli annem kemikli etle yapardi vede sarimsakta koyardi sanki kokusu geldi burnuma bende yapiyorum esim evlendikten sonra ogrendi yemegi ama anacigiminki bir baskaydi sagolun tarif icin..sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah rahmet eylesin..Teşekkürler,Rica etsem adsız olanlar lütfen isimlerini yazarlar mı? acaba nasıl hitap edeceğimi bilemiyorum çünkü :(

      Sil
  6. kapuska pul bibersiz olmaz değil mi ?
    afiyetle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet.Kesinlikle olmazi,kapuska denince ilk akla gelen ac ı ve pul biberdir,Teşekkürler...

      Sil